تبیان، دستیار زندگی

نظرسنجی سبک زندگی اسلامی - ایرانی

اصطلاح سبک زندگی (Life Style) برای توصیف شرایط زندگی انسان استفاده می‌شود. سبک زندگی مجموعه‌ای از طرز تلقی‌ها، ارزش‌ها، شیوه‌های رفتار، حالت‌ها و سلیقه‌ها در هر چیزی را در برمی‌گیرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سعید سخایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نظرسنجی سبک زندگی اسلامی - ایرانی

 

 

اصطلاح سبک زندگی (Life Style) برای توصیف شرایط زندگی انسان استفاده می‌شود. سبک زندگی مجموعه‌ای از طرز تلقی‌ها، ارزش‌ها، شیوه‌های رفتار، حالت‌ها و سلیقه‌ها در هر چیزی را در برمی‌گیرد . سبک زندگی ما نشان‌دهنده باورها، گرایشات، عادت‌ها، رفتارها و ارزش‌های ماست.
برای شرکت در نظرسنجی اینجا کلیک کنید
«سبک‌ زندگی» در ادبیات موجود علوم اجتماعی مفهومی نسبتاً جدید است. در ادبیات جدید جامعه‌ شناسی فرهنگ و مطالعات فرهنگی، سبک زندگی اساساً امری متفاوت از فرهنگ- البته نه غیرمرتبط با آن- تعریف می‌شود. این تفکیک بیش از هر چیز به سبب نسبتی است که میان مفهوم سبک زندگی با گسترش فردیت و اخلاق فردگرایانه در جامعه جدید برقرار می‌شود. فرهنگ مجموعه منسجمی از ایده‌ها، ارزش‌ها، هنجارها، نمادها و آداب و رسوم است که فرد به واسطه دریافت و تطبیق خود با آنها امکان مشارکت در زندگی اجتماعی را می‌یابد. البته مواجهه فرد با فرهنگ لزوماً منفعلانه نیست. اما در نهایت فرهنگ مقوله‌ای فرافردی و کلان باقی خواهد ماند. در مقابل، سبک زندگی در مفهوم جدید آن بیشتر محصولی از انسان فردیت‏یافته‌ای که آن را خلق می‌کند، قلمداد می‌شود.
برای شرکت شما عزیزان در این نظرسنجی 30 امتیاز در نظر گرفته شده است.

 

چندی پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع پرشور هزاران نفر از دانشجویان، دانش آموزان و دیگر جوانان خراسان شمالی، «سبک زندگی» را بخش اساسی و حقیقی پیشرفت و تمدن سازی نوین اسلامی خواندند و با دعوت از نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه برای «پرداختن به این مفهوم مهم، آسیب شناسی وضع موجود سبک زندگی در ایران و چاره جویی در این زمینه» تأکید کردند: پیشرفت در علم و صنعت و اقتصاد و سیاست که بُعد ابزاری تمدن اسلامی را شکل می دهد وسیله ای است برای دستیابی به سبک و فرهنگ صحیح زندگی و رسیدن به آرامش، امنیت، تعالی و پیشرفت حقیقی.

 

اکنون ما نیز در تبیان به قدر خود برخاسته ایم و در این نظرسنجی در پی شناسایی ابعاد سبک زندگی خود هستیم تا بتوانیم در تدوین و ترویج فرهنگ اسلامی - ایرانی قدمی برداریم. لطفاً شما کاربر محترم و یار همیشگی نیز با شرکت در این نظرسنجی و پاسخ دقیق به آن از یک سو و دعوت از دوستان خود برای شرکت در آن از سوی دیگر ما را در این راه یاری کنید.

شرکت در این نظرسنجی مخصوص اعضای تایید نهایی و اولیه تبیان است.

با سپاس


 

باشگاه کاربران تبیان

اگر عضو تبیان نیستید از اینجا در چند ثانیه به راحتی عضو شوید