تبیان، دستیار زندگی
شبکه GPRS ایرانسل از روز شنبه 5 اسفند 85 رسما افتتاح شده است و ارسال تنظیمات GPRS برای مشتریان آغاز گردیده است. ایرانسل تنظیمات GPRS را از طریق پیام کوتاه (SMS) برای مشترکین ارسال می نماید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهنمای استفاده از سرویس GPRS ایرانسل

راهنمای استفاده از سرویس gprs ایرانسل

شبکه GPRS ایرانسل از روز شنبه 5 اسفند 85 رسما افتتاح شده است و ارسال تنظیمات GPRS برای مشتریان آغاز گردیده است. ایرانسل تنظیمات GPRS را از طریق پیام کوتاه (SMS) برای مشترکین ارسال می نماید. درصورتیکه پیام کوتاه حاوی تنظیمات را دریافت و یا ذخیره نکرده اید، می توانید با شماره گیری Yes/Ok#5*3*130* این اطلاعات را دریافت نمایید.

توجه:

پس از دریافت پیام کوتاه حاوی تنظیمات، آنرا باز و در گوشی ذخیره (save) نمایید تا تنظیمات GPRS به گوشی منتقل شود.

برای اولین بار در ایران اینترنت 24 ساعته در تلفن همراه شما!

درهنگام حرکت و رفت و آمد، بدون هیچ زحمتی می توانید به شبکه جهانی اینترنت متصل باشید.

(General Packet Radio Service) GPRS سرویسی است که از طریق آن شما همیشه و همه جا آنلاین بوده و می توانید از اینترنت استفاده نمایید. شما می توانید از طریق لپ تاپ، رایانه دستی (PDA) یا مرورگر WAP روی گوشی خود در کمترین زمان به اینترنت متصل شوید.

چگونه می توان به GPRS متصل شد؟

گوشی شما باید برای اتصال به شبکه GPRS مناسب باشد (برای اطلاع از این موضوع اینجا را کلیک کنید).

تنظیمات GPRS بطور خودکار در یک پیام کوتاه (SMS) برای شما ارسال می شود. برای آنکه تنظیمات این سرویس به گوشی شما منتقل شود، باید اطلاعات ارسال شده را در تلفن همراهتان ذخیره (save) کنید.

اگر از دیتا کارت (PCMCIA) برای اتصال لپ تاپ خود استفاده می کنید، هنگام نصب کارت یا تنظیم اتصال به شبکه این اطلاعات را وارد کنید (*اسامی اطلاعات زیر ممکن است برای مدل های مختلف کارت متفاوت باشد):

ItemValue
Connection NameIrancell-GPRS
BearerGSM-GPRS/GPRS
APNmtnirancell
Home Page

http://vitrin.irancell.ir

WAP Proxy10.131.26.138
Port9201
ServiceCO-WSP
HTTP Proxy10.131.26.138
Port8080
ServiceHTTP

این سرویس برای کلیه مشترکین ایرانسل (اعم از پیش پرداخت یا پرداخت ماهیانه) که گوشی با قابلیت GPRS دارند، موجود می باشد.

نحوه دسترسی به اینترنت

پس از اینکه از تنظیمات گوشی خود مطمئن شدید و علامت اتصال به شبکه GPRS (یک علامت G یا یک مثلث برعکس در کنار علامت آنتن) بر روی صفحه تلفن همراه شما ظاهر شد، می توانید با انتخاب مرورگر (WAP/ Web browser) در منوی گوشی خود و سپس وارد کردن آدرس اینترنتی (URL) به شبکه جهانی اینترنت دسترسی پیدا کنید.

این مرورگر (browser) در اغلب گوشی ها با علامت "کره زمین" نشان داده شده است.

رایانه دستی (PDA) و GPRS

با داشتن یک PDA و سرویس GPRS، جهان در دستان شماست. می توانید ایمیل تان را چک کرده و گشتی در اینترنت بزنید. امروزه رایانه های دستی به سرعت در حال فراگیر شدن هستند بطوریکه بسیاری از وب سایت ها نسخه هایی از صفحات خود را بطور ویژه برای کاربران PDA طراحی نموده اند تا صفحات بطور کامل با اندازه صفحه رایانه دستی شما سازگار باشند.

حتی برای مرور آن دسته از وب سایت هایی که نسخه ویژه PDA ندارند نیز مشکلی وجود نخواهد داشت. صرفاً مجبورید در صفحه کمی بالا و پایین بروید تا کل صفحه را مشاهده کنید.

آشنایی با GPRS

GPRS در واقع روش نوینی برای ارسال داده ها از طریق تلفن همراه است. با استفاده از GPRS:

• اینترنت از آن شماست!

با قابلیت GPRS تلفن همراهتان می توانید 24 ساعته به اینترنت متصل باشید.

اینترنت همه جا، همه وقت

اطلاعات بر سرانگشتان شما جاریست! دیگر محدود به دفتر کار، میزتان یا رایانه تان نیستید.

همیشه آنلاین هستید!

بطور دائمی به اینترنت متصل هستید و صرفاً برای ارسال و دریافت اطلاعات هزینه می پردازید. بنابراین نگران هزینه آنلاین بودن خود نباشید.

 سرعت و راحتی اینترنت

مرور اینترنت یا ذخیره اطلاعات (download) به سادگی و با سرعتی بالا امکانپذیر است. همیشه اولین چیزی که روی گوشی شما ظاهر می شود، متن ها و لینک های موجود در صفحه است تا سرعت شما برای دسترسی به داده های مورد نظرتان افزایش یابد.

هزینه منطقی

صرفاًٌ زمانی هزینه به حساب شما منظور می شود که داده ای ارسال و یا دریافت کرده باشید. همین! شما برای متصل ماندن به شبکه جهانی هزینه ای نمی پردازید. این منصفانه است زیرا شما فقط پول آنچه را مصرف می کنید می پردازید.

تعرفه GPRS

بطور کلی حجم داده ها براساس بایت سنجیده می شود. همانطور که می دانید، حدوداً به هر 1000 بایت یک کیلوبایت (KB) و به هر 1000 کیلوبایت یک مگابایت (MB) می گویند. شما به آسانی می توانید در هرلحظه هزینه های خود را محاسبه کنید. کافی است تا تعداد بایت هایی که ارسال یا دریافت کرده اید را در تعرفه ضرب کنید.

لطفاً به خاطر داشته باشید که کارکرد دیتای شما شامل کلیه اطلاعاتی خواهد بود که توسط خود شما یا به صورت خودکار از گوشی، رایانه دستی یا لپ تاپ شما ارسال و یا دریافت می گردد.

برای مشاهده تعرفه GPRS اینجا را كلیك كنید.

منبع : سایت ایرانسل