تبیان، دستیار زندگی
هر کس تسبیح حضرت فاطمه‏ زهرا(علیهاالسلام) را پس از نماز واجب، قبل از این که از حالت نماز خارج شود، بجا آورد؛ خداى متعال او را مشمول مغفرت خود قرار می‎دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تسبیحات حضرت زهرا(علیهاالسلام) و غفران الهى

یا زهرا علیهاالسلام

تسبیحات حضرت زهرا(علیهاالسلام) آثار و نتایج بسیاری در پی دارد؛ از جمله این که باعث مغفرت الهی می‎شود؛ آثار گناهان و ظلمت‎های حاصل شده توسط گناهان را از بین می‎برد. حجاب‎هایی که توسط گناهان ایجاد شده را از بین می‎برد .

این تسبیحات که توسط رسول خدا(صلی الله علیه و آله) به حضرت فاطمه(علیهاالسلام) آموزش داده شده است فوائد بسیاری دارد و همین که باعث غفران الهی می‎شود؛ اثری بس عظیم است که کمتر کسی به آن توجه دارد. کسی که غفران الهی شامل حالش شود یعنی در آغوش و پناه خداوند قرار گرفته است. و قبلا هم در مورد تفاوت عفو و غفران الهی سخن گفته‎ایم.

اگر غفران الهی نباشد هیچ پیشرفت معنوی صورت نمی‎گیرد و توقف ایجاد می‎شود، پس غفران ربوبی برای صعود و حرکت الزامی است.

امام صادق(علیه‏السلام) مى‏فرماید: «من سبح تسبیح فاطمة الزهراء(علیهاالسلام) قبل ان یثنى رجلیه من صلاة الفریضه، غفر الله له»(7)؛ هر کس تسبیح حضرت فاطمه‏ زهرا(علیهاالسلام) را پس از نماز واجب، قبل از این که از حالت نماز خارج شود، بجا آورد؛ خداى متعال او را مشمول مغفرت خود قرار می‎دهد.

تسبیحات حضرت زهرا(علیهاالسلام) به ظاهر کوتاه و مختصر است اما ظاهر آن همانند کف روی آب دریاست که عمق و معرفت بسیاری دارد و در آن دریایی از حقایق و اسرار توحیدی نهفته است و باعث حل شدن مشکل‎ها می‎شود .

الهی توفیق توجه به تسبیحات حضرت زهرا(علیهاالسلام) را به ما عطا فرما .

پی‎نوشت:

1- من لایحضره الفقیه، شیخ صدوق، ج 1، ص 321، متن عربی/ تهذیب الاحکام، شیخ طوسی، ج 2، ص 105، متن عربی/ وسائل الشیعه، شیخ حر عاملی، ج6، ص 439، متن عربی.

 گروه دین و اندیشه تبیان

نوشته مهری هدهدی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.